Top 5 základních cviků. Kolik z nich znáš/cvičíš?

Základní cviky jsou v dnešní době plné nejrůznějších strojů dost opomíjenou záležitostí. Jak už z názvu ale vyplývá, měly by tvořit naprostý základ každého tréninku- zapojuje se u nich velké množství svalových skupin, zajišťují lepší hormonální odezvu a v neposlední řadě to jsou pohyby, na které je člověk zvyklý od nepaměti (tah, dřep, tlak,…). Pojďme si představit 5 nejlepších cviků, které by měl dělat každý.

  1. Dřep

Ne nadarmo se říká, že dřep je králem cviků. Hlavními zapojenými svaly jsou kvadricepsy, hamstringy, přitahovače vnitřní strany stehen, sedací svaly a vzpřimovače páteře. Takže se nevymlouvejte na bolavá kolena a začněte hodně rychle pracovat na správné technice dřepu, nebo budete navždycky malí!

  1. Benchpress

Pro mnoho začínajících cvičenců je právě benchpress hlavním ukazatelem síly. Primárně bývá u benchpressu zapojený velký prsní sval, ale v menší míře se zapojuje i malý prsní sval, sval deltový, trojhlavý sval pažní a přední pilovitý sval.

NEPŘEHLÉDNI: 10 nejlepších BCAA produktů na trhu 2017!

  1. Mrtvý tah

Často velmi opomíjený cvik, který se přitom velmi výrazně podílí na rozvoji celkové síly a svalové hmoty celého těla. Ze zapojených svalů musíme zmínit především vzpřimovače, široký sval zádový, rombické svaly, trapézový sval i velký sval oblý. V menší míře jsou ale samozřejmě zapojeny také hamstringy, kvadricepsy, sedací svaly, břišní svaly a další.

  1. Military press

Když se někoho zeptám na maximálku na military press, většinou se dočkám odpovědi v podobě nechápavého gesta. U výrazového tlaku přitom pracuje velké množství svalových skupin a je jedním z klíčových cviků pro všechny silově zaměřené sportovce. Mimo deltových svalů pracují u military pressu také horní vlákna prsních svalů, rombické svaly, malý a velký sval oblý, trapézy, svaly v oblasti lopatek a mnoho dalších.

  1. Plank

Jeden moudrý muž kdysi dávno řekl, že břicho cvičí jenom píči. Bohužel tomu tak úplně není, protože silné břicho je základ pro veškeré ostatní komplexní cviky. A jak jinak břicho posílit, než právě prknem. Zapojí se u něj přímý sval břišní, šikmé svaly břišní, vnitřní svaly trupu, spodní část zad, kvadricepsy, ramenní svaly a mnoho dalších.

Podívej se na provedení všech cviků:

Komentářů

komentáře